S-Klasser

Specialklasserne på Lillevang Skole

På Lillevang Skole har vi kommunens specialklasser - det er klasser for elever med generelle indlæringsvanskeligheder.

Vores elever er lige så forskellige som alle andre børn. Dog har de det tilfælles, at læring er en udfordring på den ene eller anden måde. De har brug for en særlig indsats for at kunne udvikle deres potentiale bedst muligt.

Værdier:

• Vi tilstræber til hver en tid at arbejde anerkendende og ud fra et grundlæggende ressourcesyn. Vi ønsker at undgå, at de udfordringer, vores elever måtte møde, opleves som iboende eller, at vanskeligheder bliver en del af en negativ selvfortælling.

• Vi betragter handlinger som meningsskabende i situationen og tilstræber via anerkendelse, eksternalisering og udbygget relationsarbejde, at eleverne bliver i stand til at vælge hensigtsmæssige handlinger frem for uhensigtsmæssige.

• Vi kæmper for elevernes sociale og faglige udvikling samt for at fastholde motivation for læring og skolearbejde, også når dette er ekstra udfordrende. Vi ønsker at støtte vore elever i at blive aktører i eget liv.