Værdigrundlag

På Lillevang Skole forbereder vi eleverne til fremtiden. Dette sker både individuelt og i et inkluderende fællesskab. Vi er alle deltagere i fællesskaber gennem hele livet – i skolen, i familien, på arbejdet, i foreningen og i det globale fællesskab.

Det er i mødet med disse fællesskaber, at vi inspireres og udvikles og bliver til dem vi er. Derfor er fællesskaberne vigtige for den enkeltes udvikling.

Lillevang Skole bliver eleverne således menneskeligt og fagligt rustet til fremtiden-  og til at indgå positivt i de fællesskaber fremtiden byder på.

I skolens hverdag vægter vi den demokratiske dannelse, og ønsker at bidrage til en forbedring af klodens fremtid - det betyder blandt andet, at vi arbejder strategisk med FN’s verdensmål og børnekonventionen som en del af skolens hverdag.

Skolens retning