Diamanten

Skolefritidsordning for Centerklasserne.

I det samlede skoleforløb er der mulighed for at tilvælge Center SFO.

SFO-Diamanten modtager eleverne i fritidstilbud om eftermiddagen. Vi deler lokaler i centerafdelingen med indskolings klassen. Hver elev tilknyttes ansatte, som er kontaktansvarlig for samarbejdet med de andre faggrupper og forældrene.

Diamanten har i arbejdet med eleverne fokus på at styrke selvværd, selvtillid, sociale relationer og udvikling af empati, omsorg og om- og egen verdensforståelse.

Der tilbydes i muligt omfang alderssvarende og stimulerende aktiviteter som bygger på glæde, bevægelse, social kontakt og selvstændighedsforståelse. Aktiviteterne vælger eleverne selv til og fra og kan nyde den frie leg med jævnaldrene kammerater.

Personalet i Diamanten opgaveløser er foruden fritidstilbud understøttende undervisning. Inddragelse i idrætsundervisning og hjemkundskab er ligeledes mulige arbejdsområder.

SFO personalet deltager i fællesfaglige arrangementer med centrets øvrige personale.